Fast i mitt fall var det för att "rensa" dem som vars högsta prio var att det skulle bli "utdelning" till varje pris -
dessutom hade jag tillägget varför jag valt vänskap: att det innebar att jag inte tycker ett möte förpliktigar - utan att man ses och om man inte matchar är inte det ett "betyg" på endera partern. Vill inte ha ngn "bäst i test" (varför tror killar det? Och att alla tjej tycker samma sak är det?

). Utan just ngn som matchar. Tycker absolut det är läge att förklara, just pga "assumptions is the mother of all fuckups" och som du skriver läser man in olika saker så lika bra att definiera sånt.
Just för att det varit det som krånglat för mig; antingen skriver man seriöst förhållande och killen tror att han är "hemma" bara för att man har en trevlig 1a date, eller så kan man välja "kort romans" - inte intressant för mig.
Visste dessutom inte om jag var redo för förhållande, killar jag inte kännt jag passar med har varit noga med att tala om att jag inte är..

Sen orkade jag inte förklara hur jag tänkte mig ett seriöst förhållande iom att jag trodde - men inte var säker på - om bostad, barn etc är ngt jag vill inkludera. Nu tänker jag att det inte behöver vara så big deal alls, som jag tänkte innan.
Förresten så gick jag in vid 2a daten och skulle radera min profil, då upptäcker jag att han raderat sin. Det gick fort, men jag tog det som ett väldigt bra tecken och sympatiskt: snyggt iaf att inte fortsätta ha kroken ute! Han hade inte bråttom, "en i taget"tänket gillar jag.
En annan kul sak jag funderat på är om ngn koloit sett mig där; har ju haft bild ibland osv.. lär jag aldrig få veta; men ibanld var det ju tränade killar i 18-30 års åldern och då var jag alltid lite misstänksam.. eller kalla det paranoid!
I mitt fall besparade jag dig bara tid, du har ju upprepat det mantrat ett antal ggr så jag ville bara inflika att vissa (spec du) inte hade haft ngn empati över i frågan, medans andra (bl a) förstår att det kan kännas surt när man tror ngn har andra intentioner än vad den har. Att det kan vara vettig med att vara transparent med sina intentioner, just a la "assumptions is the mother of all fuckups".