Citat:
Ursprungligen postat av D Andersson
Är det en charad jag inte förstår mig på, eller är ni allvarliga?
"I think Israel, as a number of commentators pointed out, is becoming an insane state. And we have to be honest about that. While the rest of the world wants peace, Europe wants peace, the US wants peace, but this state wants war, war and war... It is a lunatic state."
"Sometimes I feel that Israel has come out of the boils of the hell, a satanic state"
Hur opartisk belysning av "gazakonflikten" skulle ni säga man får av någon som, bland mycket annat, uttryckt sig så?
En gång för alla: Finkelstein befinner sig väldigt långt från verkligheten, han är en rabiat Israelhatare och antisionist - en extremist kort och gott.
|
Genom att Finkelstein valt att uttrycka sig med orden "I think" och "I feel" så är det väldigt lätt att utskilja dessa som privata meningar och ok jag inser att han har en stark egen åsikt i saken. Däremot ser jag inte det som ett problem när det gäller den faktiska framställningen av saken. Fakta är antingen sanna eller felaktiga. Vilka av de faktapåståenden som Finkelstein kommer med har du invändingar emot?