Citat:
Ursprungligen postat av Ogdoo
Men själva dieten är det inget fel på då som ni ser det?
|
Ur ett viktminskningsperspektiv fungerar det att få i sig kalorier från jordnötssmör och proteinpulver likväl som kyckling och creme freiche
men det låter ju osannolikt tråkigt att bara äta jordnötssmör och proteinpulver. Olika livsmedel innehåller olika sorts näring också så för kroppens välbefinnande är det bättre att variera maten mer
Citat:
Jag kanske ska fortsätta att hålla detta underskottet och öka mina powerwalks till 90 minuter istället och se ifall det hjälper?
|
Nej 30 minuter powerwalks extra är inte det som kommer göra att du kommer gå ner i vikt.
Ligger du på 1500 kcal underskott per dag skall du rasa i vikt om du inte räknar fel eller det är nåt fel på din ämnesomsättning, om du verkligen är 100 på att du räknar rätt och du inte går ner nånting får du väl kolla det hos läkaren. Att folk räknar felär dock betydligt vanligare än att man har fel på ämnesomsättningen.
Citat:
Min största huvudfråga är dock; så länge man har mer kcal ut än in och ligger på ett bra proteinintag så kommer kroppen ALLTID att
bränna underhudsfett oavsett person?
|
Ja fett kommer kroppen alltid bränna så länge det finns att bränna, men även muskler, ju större underskott desto större risk att musklerna ryker.
Citat:
Ett stort underskott är då alltså bara bra i alla lägen för snabbare fettförbränning så länge man sköter proteinet och mår bra som jag gör ?
|
Nej, det funkar inte så att om du får i dig tillräckligt med protein kan du ligga på hur stort underskott som helst och enbart tappa fett. Kroppen kan bara frisätta en viss mängd fett per dygn, oavsett ditt proteinintag, det är därför folk generellt brukar rekomendera en nedgång på ca 0,5 kilo i veckan (500 kcal per dag i underskott)
Eller rättare sagt ja du kommer ha snabbare fettförbränning men mer muskler kommer också försvinna