bänkpress: en tum regel, ryggen ska vara så "kupad" att man kan få igenom en hand, du kanske kan gå lite längre ned annars tyckte jag det såg bra ut, bänkpress är svårt och avgöra sittandes bakom en datorskärm... kan annars rekommendera dig serien "so you think you can bench" på¨youtube, väldig nyttig serie.
flyes, man tappar kontakten i flyes om man går ända upp, egentligen behövs det bara om man går upp typ 20-30 grader, annars såg även det bra ut
lutande hantelpress, du behöver bara gå ned så att armarna är i 90 grader.
hantellyft: en väldigt enkel övning, svårt och göra fel. vissa kör med hantlarna framför kroppen andra längs med kroppen, smaksak enligt mig.
pushdown: det ser ut som om du försöker trycka stången ifrån dig, nu kanske jag dumförklarar dig men försök på lägre vikt och/eller luta dig mer över vikten så kanske det går bättre. det kanske inte är de bästa tipsen men det är vad jag kommer på.
triceps ext: jag personligen går med stången så långt bakom huvudet jag kan och sedan trycker den utåt(dåligt förklarat men jag tror du förstår), på det sättet blir ROM mycket större vilket är vad man vill min triceps ext. men även där spelar det in vad man tycker tar bäst så kör på den versionen du tycker är bäst!
|