Okej, så här är det... jag har varit väldigt dålig med att uppdatera på det senaste och det beror egentligen på att jag inte har varit "in the game" på ett tag. Det är mycket som nyligen har hänt i mitt liv och det har påverkat allting, inklusive min träning, kost och sömn. Man kan säga att jag inte har haft de rätta förutsättningarna för att kunna få ut det mesta av min potential... men sånt är livet, man kan inte alltid ha det stabilt eller lätt! Om jag ska vara ärlig, så funderade jag på att inte delta i tävlingen... men mina underbara vänner fick mig att stanna kvar på samma spår och har därför bestämt mig för att fortfarande delta i serie 2. Jag försöker att inte låta mina känslor och tankar ta över mig... för att det är helt enkelt min svagaste punkt!
Men jag kan ge er lite uppdate på min styrka... jag känner mig relativt stark inför tävlingen, trots att jag har gått ner 2 kg den senaste veckan (på grund av otroligt låg kaloriintag och dålig sömn). Men jag hoppas att jag når min toppstyrka på lördag!
Dagens pass bestod av bänkpress och marklyft.. där jag körde väldigt brett på bänkpressen (eftersom jag försöker träna min svaga sida) och därefter hoppade jag på marklyft och körde utan bälte (men med dragremmar för att tänka mer på styrkan i kombination med tekniken).
Bänkpress (med stopp):
- 40 kg (1x5)
- 55 kg (1x5)
- 70 kg (1x5)
- 90 kg (1x5)
- 110 kg (1x5)
- 120 kg (1x1)
- 130 kg (1x1)
- 140 kg (1x1)
- 150 kg (1x1)
- 160 kg (1x1)
Marklyft (utan bälte):