Dagens andra pass :
1x9 75 kilo rodd v-handtag
2x9 77 kilo rodd v-handtag
3x10 67 kilo stående tricepspress
3x10 68 kilo stående tricepspress
2x10 26 kilo hantelpress
1x9 26 kilo hantelpress
Det gick verkligen inte att göra en 10a på 26 kilo !
Här fick jag lite panik mitt i passet då både rygg och triceps ju gick riktigt bra.
Helt plötsligt kändes mitt A4-ark med med förra passets vikter jag alltid har med mig på gymmet som en belastning och som en källa till något obehagligt förknippat med tvång. Jag är ju så van att nästan alltid kunna köra minst det som står, iaf. så tänkte jag lite och kom på att jag ju faktiskt ligger på kaloriunderskott sedan ca 1 vecka och innan dess har jag legat på kaloribalans i ca 2 veckor så nu börjar jag känna av minskad energi.
Jag får hoppas det beror på det och inte på sjukdomen, sen märkte jag också att det är själva balansmusklerna i axlarna som gör en del av hantelpressandet svårt då det helt enkelt blir svår att hålla hantlöarna rakt upp i luften även om grundstyrkan i brösten finns där. ( nästan iaf. )
Så jag måste helt enkelt köra mer axlar med olika övningar för att kunna hantera tunga hantlar i sned hantelpress.
Jag tror jag skall lägga axlar först i passet nu och biceps, rygg och shrugs sist.
3x9 35 kilo biceps z-stång
3x10 16 kilo axelpress
2x10 16 kilo shrugs
Med tanke på kalloriunderskottet och paniksiootuationen mitt i passet så gick det riktigt bra och jag hämtade hem bra mot slutet, jag ökade i allt utom hantelpress från ett tidigare bra pass så jag får vara nöjd.
I morgon blir det lite stepmaskin på morgonen och sedan vila ( läs : meka bil ) och lite rejält med mat i morgon kväll och så skall jag försöka leverera ett bra pass på Söndag. Känner mig redan laddad !
|