frugan jobbar kväll så blir inget gymmande i eftermiddag, jag och dottern ska försöka hitta på något skoj istället efter vi har förtärt den hemmagjorda pizzan! ska få in ett benpass imorrn på morgonen istället och sen vila söndag så man har tagget inför bänkarmåndag!
Men för att inte ligga på latsidan när det kommer till gymmandet så har jag för första gången tagit mig an att räkna och väga min mat för skojs skull, försöker ju ligga på runt 2k kcal dagligen och strax under och tänkte mer realitychecka om jag med gorillamatten ens är i närheten. Såhär blev det.
70g Hårt bröd fullkorn råg fibrer 15,5% Wasa husman
79g Rökt kalkon
130g Ägg kokt
150g Lättmjölk 0,5% fett berik med A- och D-vitamin
^frukost och lunch.
Jobbar hemifrån så är väldigt lätt väga och ha sig när man väl grävt fram köksvågen, iaf stora räkneprojekt blev ju den hemmagjorda pizzan, som jag nu har förberett innan dottern ska hämtas på dagis så äre bara klappa in den i ugnen. Hennes del är inte medräknad här, men det är 1/3 av degen då + massa ost,skinka,ananas och annat hon gillar

. Så för min del blev det: (2/3 deg+tomatsås=400g)
400g pizza kit (kcal för deg+tomatsås inräknat)
300g Köttfärs nötfärs fett 10%
120g Tomat
40g Lök gul röd
42g Rökt skinka gris fett 3%
80g Paprika gul
50g mager riven ost
och summa summarum blev... drumroll!
Protein: 662 kcal, 33 E% (
158,8g)
Kolhydrater:763 kcal, 38 E%
Fett: 593 kcal, 29 E%
Totalt:
2018 kcal
Obs att detta är för hela dagen och inte pizzan specifikt heh.
Så skönt! hamna gode jävla precis på mållinjen och skapligt med protein också på en vilodag då jag inte ids veva i mig massa protenipulver. (1,88g protein/kg). Jag är ju hyfsat överviktig ännu så känns som att jag inte alls kommer lida av att inte ligga på 2g/kg+ vareviga dag.
Kanon! och gott kommer de bli! Såhär ser det ut innan den åker in i ugnen, notera att det är avdelat och ska bli 2 pizzor

. Högra delen är min bjässe med 300g köttfärs m.m. Nu ser jag ju att det är mer 28/75 än 33/66 fördelat men aja, petitesser lillan kommer då inte orka trycka sin iaf.
... Får ju se om jag blir hungrig ikväll och äter nåt eller om jag äter lite av pizzan nu och lite senare, är rätt mycket mat, either way. Målet är ju att jag ska stanna på detta och äter jag något mer utöver får jag se det som lyxkonsumtion för att jag älskar livet så.
peace