tisdag 8/5 Rygg! (morgonvikt 85kg)
förtankar, det blev ett sent kvällspass(inte direkt opti), hade så mycket känningar i benen sen i fredags så jag tänkte ta det en annan dag men kände efter frugan kom hem från jobbet att jag behövde röra på mig lite så det blev ett ryggpass ändå.
Marklyft
uppvärmn med stång
8x 60kg döda lyft
8x 90kg döda lyft
7x 100kg döda lyft
5x 110kg döda lyft
4x 110kg döda lyft
3x 110kg döda lyft
blev så färdig på slutet, när jag är ensam och kör så vilar jag nog inte lika mycket som jag gör annars, blir så uttråkad av att sitta still så kör trots att jag har lite semiflås kvar, var nån stark jävel framför mig som vägde ungefär som mig men var betydligt längre så han var ju en tad mer tight om man säger så, som stod och körde stöt på 110kg som jag passade på att fråga om min teknik på marken inför sista set, han såg väldigt seriös ut och mina amatörögon ansåg att han hade en fantastisk teknik och var ett par andra kralliga karlar som kände honom så kändes som en legit källa att inspektera mina amatörlyft.
I alla fall, domen blev väl att dom var ok, han tyckte jag skulle stå lite bredare, så jag kommer längre ut med röven så jag får en bättre linje med ryggen så jag inte i lyftet efter ha tryckt ifrån benen lite börjar tappa axlarna lite för att armarna inte är helt raka och således får jag en liten krökning där i mitten nån gång innan jag rätar ut. Kommer jag ut med röven bättre så kan jag trycka ifrån med höften och räta ut på så sätt. Jag kan ha feltolkat lite vad han sa så ta det vad jag skriver med en nypa salt, skall försöka värma upp ordentligare alá fotbollstretchningar och allt möjligt så jag är riktigt mjuk och gänglig så jag kommer ner ordentligt och kan få till en bra röv

Åtminstone så ryckte jag inte och det tyckte han var bra!
Eftersom så många är här inne och tjattrar i min journal så får ni gärna föra en diskussion kring döda lyft vs elastiska lyft i marken, jag har fram till 2 veckor sen kört elastiska lyft och kunde dra betydligt mer och fler reps i marken då, nu när jag kör döda lyft så lyfter jag riktigt klent i jämförelse men det känns så JÄVLA mycket bättre! Dör efteråt och känner sån kontakt med ryggen efter passet. Helt annan känsla så tänkte köra på det ett tag. tankar?
Amatörchins(klarar inte min kroppsvikt
)
uppvärmning på
-52kg
7x
-48kg
6x
-48kg
6x
-48kg
Hoppas på att kunna "gå upp till" 42kg nästa v. Brutalt jobbigt vara så klen i chinsen.
"dra igång skotern"
^någon får gärna ge mig facit på vad övningen heter
uppvärmning på 22,5kg hantel
7x 27,5kg (båda armarna)
7x 27,5kg "-"
7x 27,5kg "-"
Eftertankar, trött som satan efter passet som alltid. Rygg tar alltid slut på mig! Skönt med lite input på marken, blir att öva på det nu duschen och ett par LoL-games och sova.