Citat:
Ursprungligen postat av cero
Det är ju det som är grejen. Inte alltid man kan sätta ett likhetstecken mellan snygg och attraktiv. Personlighet, kroppsspråk osv kan också göra en person mer attraktiv. Det händer att man lär känna någon som till en början är ett potentiellt ligg/flickvän men som sedan blir till en vänrelation just pga att attraktionen saknas. Och det behöver inte handla om att man blir avvisad och därför väljer att se personen som en vän.
|
Exakt! MEN man kan även ha en vän som ÄR attraktiv (utseende, personlighet, kroppsspråk), och som man skulle vilja ligga med egentligen. Eller hur? Min poäng är att tjejer och killar verkar skilja sig åt här. Vi KAN ha lust att ligga med våra vänner; de kan inte det.
Citat:
Ursprungligen postat av cero
Så kan det också vara. Med det sagt så behöver man inte alltid vilja ragga bara för att man är på krogen. Ibland föredrar man att bara vara med vännerna och prata. Har man tråkiga vänner kan jag tänka mig att man alltid vill ragga.
|
Även detta håller jag med om. Mina vänner från gymnasietiden t ex är dödstråkiga att vara med på krogen; de vill bara dansa. Så jag har liksom att välja mellan att gå hem, snacka vänskapligt med främlingar, eller ragga.