Visa ett inlägg
Gammal 2012-04-01, 10:01   #1829
paatrik
Registered User

Reg.datum: Jul 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Carolinew Visa inlägg
Problemet är att väger jag mig för sällan så hinner jag bygga upp förväntningar vad gäller vågens siffror. Hade jag t.ex. väntat 5 dagar med att väga mig nu och då sett att jag väger exakt lika mycket som innan hade jag blivit lagom bitter och ledsen. Måttbandet står på exakt samma det också.

Samlar kroppen på sig vätska eller vad är det frågan om? Jag hann inte gå ner mer än ett drygt kilo (vilket då borde varit vätska?) och sedan tog det tvärstopp. Det händer varje gång jag försöker och förra gången gav jag upp efter att ha stått stilla i tre veckor. Något säger mig att det kommer bli likadant igen då allt pekar på det.
Trust science, om du bara håller i kommer det ge med sig. Jag skulle däremot undvika ett så pass stort underskott under flera veckors tid, kanske behöver din kropp helt enkelt "vänja sig" vid en ny nivå. Orkar du inte fortsätta så tvinga dig till 200-300kcal underskott, låt veckorna gå, kroppen kommer anpassa sig. Hoppas det går bra

När jag ändå skriver kan jag rapportera de egna resultaten. Bulkade fem månader förra året, tyvärr blev det rätt misslyckat. Lärdomarna blev däremot många varför jag nu är riktigt taggad inför en ny period. Vilket som, bestämde mig för deff i november men det blev utdraget, tog aldrig tag i det och tvekade lite kring mina träningsmål (fortsätta med uthållighetsidrott eller verkligen köra hårt med styrketräningen).
Nu har jag dock bestämt mig och även fått bort ett par kg som jag inte ville ha i början av en uppbyggnad.

Kroppsvikt senaste tiden:

Söndag 26 februari: 76,5 kg
Måndag 5 mars: 75,8 kg
Måndag: 19 mars 73,7 kg
Tisdag 27 mars: 75 kg
Torsdag 29 mars: 73,7 kg
Lördag 31 mars: 72,9 kg

Som sagt, låg i balans kring december/januari (då deff behövdes) för att nu ha tagit tag i det. Skönt att börja bygga igen, gillar inte när man tränar mållöst och inte har någon plan.

Senast redigerad av paatrik den 2012-04-01 klockan 10:05.
paatrik är inte uppkopplad   Svara med citat