Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
Mjo.. jag har ändå till och från mellan relationer och när jag varit singel, häckat en hel del på datingsiter. Jag har fått relationer på det sättet, men också riktigt goda vänner.
Presentationsfoto absolut. Ett modellfoto lockar massa besökare, men riskerar också att folk blir besvikna när de träffar dig och ljussättning o allt annat gör att du upplevs annorlunda. Ju fler bilder, desto större chans att den man träffar också känner igen en. Färre bilder ger utrymme för mer fantasi och risken är att personen kommer med helt andra förväntningar till första mötet.
Sedan är det helt klart så att folk får fördomar baserad på vad för slags bilder du lägger ut. Det finns en rolig slideshow/bild som beskriver detta... men har man bara bilder där man har en öl i handen, så tänker folk "festgalning", har man en bild på sig i bar överkropp så tänker folk "tråkig anabolanisse som bor på gymet" osv osv... så klura på hur dina bilder uppfattas. Sista stalltipset är att ta glada bilder. Allvarliga bilder där man ser uttråkad/sammanbiten ger bara intrycket av att människan är tråkig överlag.
Ha en avslappnad inställning till det hela, se det som ett sätt att träffa nya människor på bara, förutsättningslöst. Det går att träffa helt underbara människor den vägen.
|
Ja det är ju på samma sätt själv när man surfar runt, man skapar sig en uppfattning av personen utifrån en bild baserat på fördomar. Men om man då lägger ut bilder representerande olika typer av fördomar

kanske man framstår som för mycket bara... Om man då kanske tar en neutral profilbild och satsar på att man har ett tillräckligt fint leende!
Citat:
Ursprungligen postat av jaaaaag
Tano:
Om en tjej addar på fb och är på, flörtig emellanåt o.s.v. men aldrig kommer till skott så är hon inte intresserad, hon är bara uttråkad och behöver lite uppmärksamhet. Vill man träffas, då
|
Så mina tankar gått. Därför jag inte orkat skriva något sista dagarna heller. Å andra sidan kan det vara kul chatta ibland, så då kan man väl ha det på samma nivå. Vi har dock träffats.