|
12-03-09 : Träningstävling
Kroppsvikt ??
Det fick bli en träningstävling igen! Vecka 12 åker jag nämligen till Sälen för att åka snowboard, det var alldeles för länge sist. Träningen blir därför lite speciell, och tanken är två träningstävlingar idag och på torsdag. Vi får dock se hur det blir med träningstävlingen på torsdag, men mer om det senare.
Knäböjen kändes stel idag, kände mig begränsad av baksida lår idag i böjen men det blev ändå 172,5kg. Jag gick på 177,5kg i sista lyftet, men det ville sig inte riktigt idag, kom upp en bit och kunde iallafall kämpa. Med lite bättre dagsform så funkar det.
Något som däremot funkar nu igen är bänken, och idag blev det äntligen ett nytt personbästa, 165kg med stopp! Kanske onödigt att kommentera, men jag är väldigt nöjd med bänken.
Sedan över till marken, och uppvärmningen kändes hur bra som helst och jag visste inte hur det skulle sluta. Marklyftet slutade dock abrupt på 212,5kg: jag vred axeln halvvägs ur led. Subluxation, men när jag släppte stången och kastade mig mot axeln åkte den tillbaka på plats. Axeln ömmar ganska rejält nu, det ska inte vara någon fara med den, men jag kommer avvakta och se hur den känns.
Utöver axeln, väääldigt nöjd med passet och jag tangerade fredagens resultat.
Knäböj
1 x 157,5kg
1 x 167,5kg
1 x 172,5kg
0 x 177,5kg
Bänkpress
1 x 150kg
1 x 157,5kg
1 x 165kg
Marklyft
1 x 190kg
1 x 205kg