Vem är jag?
Helen Wilhelmsson är mitt namn, jag är 28 år och bor i Karlskrona med min man.
Jag skriver ofta ner hur min träning och kost ser ut, för att kunna följa min egen utveckling. Nu kommer jag börja skriva detta här så att ni kan följa mig mot nästa mål; SM i Body Fitness.
Träningsbakgrund:
Jag har alltid varit aktiv och provade under min uppväxt på de flesta sporter, men fastnade tidigt för alpint. Tävlade tills jag i gymnasiet åkte utomlands till Sydafrika ett år (inte mycket snö där). Efter gymnasiet gjorde jag lumpen och där lades grunden till gymträningen. Inte mycket annat att göra på kvällarna! När jag sedan fick chansen att flytta till San Diego med min man passade jag på att utbilda mig till personlig tränare.
Min tävlings debut skedde på NPC Junior California i Los Angeles 2007 och jag slutade där på en 5:e plats. Jag vart då övertalad av min PT att ställa upp och gjorde det mest för att hon skulle sluta tjata. Efter det var jag fast! Jag hade äntligen hittat min passion! Satsade sedan på Luciapokalen 2008, men en cykelolycka och bruten hand satte stopp för det två veckor innan tävling. Jag fick dock min revansch året efter och kom trea på Luciapokalen 2009. Efter det har jag tävlat i Battle of Scandinavia och Oslo Grand Prix. Nu är siktet som sagt inställt på SM och här får ni följa min resa dit!
Som stöd på vägen har jag mina sponsorer:
Team Fairing,
www.fairing.se, som förser mig med bästa tänkbara tillskott!
Lok&motion,
www.lokomotion.se, gymmet där jag tränar.
Hoppas det är av intresse!