Visa ett inlägg
Gammal 2012-02-13, 10:04   #21
130kg finsk sisu
130 kg finsk fotomodell

130kg finsk sisus avatar

Reg.datum: Apr 2006
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Jävlar! Det trodde jag verkligen inte. Har du vikt och ålder på honom? Hur länge han har hållt på?
Han född 1985 och heter Mats Smulter. 181cm och 85-92kg.Kroppsfettet är alltid under 10%. Helt ren, använder inga kosttillskott annat än sprit varje lördag och zink för att någon lurat i honom att det är bra för hårväxten. Du kan söka på hans namn för att få resultat i olika saker. Han är typ bra på allt men inte bäst på något.
Det han troligen är bäst på av alla saker är troligtvis att kasta boll. Han vann FM i bollkastning(friidrottsjuniorer kastar inte spjut direkt) och i hans årsklass 1984-1986 finns det många kastare som gör över 80m som han då slog.
Förra sommaren kastade han en tennisboll över 80m, jag kastade 50m. Iofs har jag alltid kastat som en kärring men jag är ju starkare än medelsvensson iaf.
En annan sak han är riktigt bra på är chins(ej pullups). Gör kv+65kg i 3 reps med full uträtning och ända upp.
Mats problem är hans svaga psyke. Eller egentligen är det hans styrka oxå. Han kan och vill verkligen träna hårt. De perioder han satsar på skidningen gör han 12 konditionspass i veckan + 2 gym.
Men samtidigt är hans psyke så att han vill vara bäst. Och som jag sa, han är bra på allt men bäst på inget/få saker. Och då byter han gren och inriktning igen. Och inom styrkelyft,fotboll,skidning och vissa grenar i friidrott uppnår han på någon vecka en mycket hög nivå. Men efter någon månad eller 1 år när vardagen kommer emot och ökningarna blir små tappar han humöret och byter igen.
Men Mats eller Matti som han kallas är en av de större fysiska talangerna jag sett.

Min youtube videos: http://www.youtube.com/profile?user=superhurri

Journal: http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=86629

Senast redigerad av 130kg finsk sisu den 2012-02-13 klockan 10:07.
130kg finsk sisu är inte uppkopplad   Svara med citat