Visa ett inlägg
Gammal 2012-02-09, 02:35   #2
Snobbe
Registered User

Reg.datum: Sep 2008
Om du ska bara stanna på ett ställe så är det ju svårt o boka boende i förtid. Jag tror oftast att det inte är speciellt svårt o bara hitta boende dit du åker, kan va dyrare o billigare på olika ställen beroende på säsong osv men det funkar nog utan problem.

200k tror jag du klarar dig lätt på ganska länge. Speciellt om du åker till lite billigare områden också och kan äta billigt o bo på lite sämre hotell. Eller ja med 200k kan du ju nästan göra vad du vill låter som otgroligt mycket pengar för en jorden runt resa.

I Öst, inte för att jag varit på dessa ställen. Men det jag skulle vilja besöka är väl Hong kong, Tokyo, Seoul, Taiwan, Shanghai, Vietnam(kan ej så många städer där), sydöst och norra Thailand. Bara dom jag kan komma på just nu.

Reseförsäkring vet jag inte men borde ej va direkt svårt att fixa kostar väl nån tusenlapp men går nog o googla fram rätt snabbt.

Tips är väl att försöka hitta ställen där backpackers hänger. Mycket lättare att hitta nya polare osv via sånt istället för att bo på ett fint hotell. Även fast man garanterat kan ragga upp polare i städer osv så tror jag det är otroligt mycket lättare på ett backpacker hostel t.ex.

Jag hade verkligen önskat att jag kunde dra iväg som du ska och jag är så jävla dålig utåtriktad så vet ej hur det skulle gå men det lär man väl sig

Köp en stor men inte för stor backpacker väska. Dvs en riktig som du kan knalla med ett tag utan att dö. Finns grymma på stadium osv, men tänk på att inte ta med för mycket kläder (imo) går alltid att köpa nytt om det behövs och oftast är det bara lättare att lämna in på tvättning.
Snobbe är inte uppkopplad   Svara med citat