Visa ett inlägg
Gammal 2012-01-24, 19:57   #173
burkmannen
Registered User

Reg.datum: Jun 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Järvskan Visa inlägg
Förutom att du svankar så tycks också skulderbladsområdet sticka ut samt att axlarna är aningen framåtroterade, men om du får bort svanken så försvinner kanske också de andra problemen.

Hur gammal är du och hur läge har du svankat? Om du svankat genom tonåren när du vuxit som mest så kan ju problemet finnas i självaste ryggkotorna. Då kroppen byggt upp sig så har den tolkat svanken som normal hållning. Om så är fallet så är det omöjligt att få bort svankproblemet. Detta måste dock röntgas för att bekräftas.

Ett annat typs är att du kunde boka tid till en idrottsmassör och be denne stretcha problemmusklerna.
Har haft problem med ryggen i 3 år nu och är 20. Har fått röntgen och inget annat än en degenererad disk hittades men det var för 3 år sedan.

Kan man tänka sig att svanken gjort så att facettlederna fått en ökad belastning och blivit nötta genom åren? Jag har nämligen ont när jag står stilla länge, sitter, stel på morgonen och när jag lutar mig bakåt hugger det till i ryggen. Enligt mig själv låter det väldigt logiskt och kanske därför jag också har en degenererad disk vid L1-L2 som säkerligen är ännu sämre nu? Har läst att diskarna brukar bli det av för mycket svank.

Vad ska en idrottsmassör hjälpa om jag stretchat väldigt frekvent i 1 år utan resultat?

Senast redigerad av burkmannen den 2012-01-24 klockan 20:05.
burkmannen är inte uppkopplad   Svara med citat