Igårkvällens pass
Inledning: Ja det man kände redan i förrgår var att en träningsvärk började bilda sig i triceps. Grejen var bara att igår så hade den träningsvärken blivit ännu större plus att jag nu även hade lite träningsvärk i axlar och väldigt mycket i bröst. Det skapade ju inte bästa förutsättningarna för ett axelpass kanske. Jag fick sådan där ordentlig, stel träningsvärk som man får när man inte tränat på minst 2 veckor. Jag vet inte riktigt varför den kom. Men det gjorde den. Funderade först på om jag skulle köra benpasset istället men jag hade träningsvärk i baksida lår så jag körde på bara. Det skulle ändå bli lite högrep-thema ikväll så.
Axlar
Militärpress
Uppvärmning 32kgx8
Set1: 44.5kgx7 (
PB!+1rep)
Set2: 44.5kgx5
Set3: 44.5kgx3
Set4: 42kgx4
Set5: 37kgx5
Kommentar:
Riktigt förvånad över att jag orka sätta pb här med möra triceps och axlar.
Cabel Side Lateral Rise
Set1: 10kgx16
Set2: 10kgx14
Set3: 10kgx11
Set4: 10kgx9
Kommentar:
ja jag körde på nästan halva vikten sen sist men kunde verkligen fokusera på rörelsen nu iaf. Insåg nu att min axel faktiskt alltid varit i lägsta läget vid start. Det blir ju så naturligt i denna övning. Svårt att fuska där. Högrep = Fin kontakt
Drag till Hakan Rak Stång
Set1: 27kgx10
Set2: 27kgx10
Set3: 27kgx8
Set4: 27kgx6
Kommentar:
Sänkte vikterna för att få lite mer högreppat även här och fokusera på rätt rörelsemönster. Undvika Trapsstötar. Nu hade man fan fått bra kontakt i axlarna. Pump som aldrig förr. Kändes på gränsen till kramp.
Framåtlutad, Baksida Axlar med Hantlar
Set1: 10kgx8
Set2: 10kgx6
Set3: 10kgx6
Set4: 10kgx5
Kommentar:
Sänkt vikterna även här. Jag var så jävla slut i axlarna här så det var inte sant. Rörelsen här börjar bli mindre klumpig känns det som.
Summering:Med dagens förutsättningar vart det här ett guldpass. Trodde träningsvärken skulle vara ett stort problem. Men det gick bra även om det inte vart några pb alls nästan. Återhämtningen var ju kass också idag. Men sådant skiter jag i. Ett tecken på att jag sänkt min vilotid mellan seten lite. Sagt det så många gånger förr men jag gillar det man ser i spegeln. Om man inte får muskler så är den grymma pumpen bara den värd att gymma för

. Tänk om man fick behålla den formen även om man börja lata sig.
Jag har snart gått upp mitt 3e kg över min rekordvikt(morgonvikt såklart). Mitt diagram på ungefär 1hg varannan dag fortsätter.