2011-12-30, 16:56
|
|
|
Mother love bone
Reg.datum: Aug 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Jo0oHaN
Vet inte varför jag blir så irriterad, men jag blir det..på feta människor som säger att dom inte kan gå ner i vikt, att dom kämpat så hårt men det är deras gener som sätter käppar i hjulet. Detta eller att dom har den där sjukdomen som gör att dom går upp vikt bara dom tittar på en pizza.
Borde inte svenskar i dagens läge ha full koll på hur det här med att hålla vikten fungerar, efter allt som media slänger rakt framför våra ansikten varje dag? Jag säger inte att det är lätt för feta människor att skaffa karaktären, som gör att man kan leva på ett sätt som gör att man tappar vikt. Men dom ska fan inte skylla på att dom har det tuffare än alla andra.
Det är ofta man pratar med feta människor som kommenterar min kropp och säger nått i stil med "ja du har tur du, du går inte upp i vikt, tänk om jag också kunde få en sån kropp.". Detta säger dom när dom ser mig trycka en pizza eller kebab. "Ja titta du äter ju bara skräpmat, ändå ser du ut så, det är orättvist".
När detta sägs blir jag riktigt förbannad. Okej jag äter kebab nu, men resten av veckan äter jag bättre än du någonsin gjort i hela ditt liv och jag svettas 5 timmar på gymmet varje vecka! Så kom inte och säg att jag får något gratis.
Sen tar dom och häller upp en kopp kaffe och trycker ner en stor kaka "en kaka kan man ju äta"…Ja en kaka kan du äta, om du springer hem från jobbet sen…
Var bara tvungen att skriva av mig. Någon annan som känner igen sig i detta? Menar inte alls att förolämpa överviktiga människor. Men det är vääääldigt få
som har någon bra anledning att va feta.
|
Ålder?
|
|
|
|