Visa ett inlägg
Gammal 2011-12-28, 15:42   #7108
mpersson
-105kg Svensk sisu

mperssons avatar

Reg.datum: Nov 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Spetälsk Visa inlägg
Svårt att råda. En vanlig uppfattning är att man underhåller sin kapacitet med tre löpdagar i veckan. Du vill bli bättre på två... Att bara köra kvalitet utan någon basträning brukar resultera i skador. Vet av egen erfarenhet. Om jag hade varit i din sits så hade jag till varje pris försökt lägga in minst två lätta pass i veckan, sena kvällar, mitt i natten, supertidiga morgnar, och sedan kört backar som Q1 och tröskel som Q2. man blir inte jättebra på milen av det men man kan springa hårt kortare distanser. Mitt val styrs av att jag alltid svarat bra på backträning.

Hur mycket tid har du på dig (har du kanske redan skrivit men jag har missat det)? Är det sju veckor? Edit: såg att de var sex veckor.
Utbildningen kmr inte börja förrens i juni, den är på 3 månader så tid finns
Citat:
Ursprungligen postat av Spetälsk Visa inlägg
Inte alls dåligt. Är du i god form redan och har så lite tid kvar så överväg att skippa block ett helt.

DT=DistansTempo? Om ja, överväg tröskeltempo istället.
Som sagt, mer än 6 månader till start. Okej, anledningen till att jag skrev distanstempo efter passen är just för att jag inte kan köra mer pass just nu och de är för att få till mer volym. Men det är absolut inte omöjligt att lägga det på tröskeltempo istället. Sen är milen inget prio då jag troligtvis kmr hamna på ett pansar förband, dvs kortare sträckor med tunga vapen. Men jag ska vara kapabel att springa 10k en hyfsad medeltid. Har för mig att 55-60 min är godkänt. En nivå jag är säker på redan nu.

Sen kmr troligtvis backintervall passet bli lite annorluda. Måste springa 3,5km till denna 300m långa backe jag tänkte löpa i, men de ska väl ge samma effekt.
mpersson är inte uppkopplad   Svara med citat