Le legs!
Inledning: Skönt att få sova ut. Skulle egentligen ha en vilodag idag. Men efter att ha läst lite träningsjournaler till morgonkaffet fick jag bara ångest över att vara hemma... Så jag smet iväg
Ben
Knäböj
uppvärmning: 50kgx6
Set1: 60kgx8
Set2: 72.5kgx4 (Failteknik)
Set3: 70kgx6
Set4: 70kgx5
Set5: 50kgx12
Kommentar:
Försökte på PB-vikter men jag hamnade lite FÖR djupt för min smak. Dvs djupare än låren vertikalt med golvet. Fick böja mig framåt för att komma upp och nästa reps faila på annat vis. Bl.a. hamna för långt fram direkt. Nåja. Inge pb men benen straffades så.
Benpress
Set1: 110kgx8
Set2: 120kgx6 (
PB!+10kg)
Set3: 120kgx6
Set4: 120kgx5
Kommentar
så inihelveddi tungt med benpress. Önska man kunde ta i mer från hälarna i benpress för att stärka mina knäböj sen.. Men ja verkar omöjligt om man samtidigt vill gå djupt.
Benspark
Set1: 65kgx10 (
PB!+2rep)
Set2: 70kgx8 (
PB!+5kg)
Set3: 70kgx8
Set4: 70kgx7
Kommentar:
Göttit. Benspark never disappoint! Men vad ont i skenbenet det gjorde idag
Lårcurl
Set1: 75kgx0... Göääääh!
Set1: 70kgx6
Set2: 70kgx6
Set3: 70kgx5
Set4: 70kgx4
kommentar:
Jävlarrrr vad tungt pb-försöket kändes.
Vadpress Stående Smith
Set1: 58kgx10
Set2: 68kgx10
Set3: 78kgx10
Set4: 80.5kgx8 (
PB!+2.5kg)
Set5: 80.5kgx8
Kommentar.
Riktigt skönt. Kände mig verkligen starkare i vaderna idag än sist. Fina rörelser enligt mig. Klarade av PB trots en tight brud i för tajta byxor som bestämde sig för att göra hantelrodd när bara jag och hon var kvar.
Summering: Härligt pass! Hade ju gjort min dag om jag fick till tekniken perfekt i böj men den övningen är fan ingen lek. Träna simultanförmågan samtidigt som hjärnan är rätt påfrestad är inte min grej! men ett myrsteg i rätt riktning känns det som ändå. F.ö. är det väldigt svårt frustrerande att träna Böj utan en riktig böjställning. Speciellt eftersom jag tränar ensam. Läskigt varje gång man råkar böja för djupt i sista repsen eller när låren plötsligt bara dör i nedersta läget.