Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk
Men åter till R3mpuhs flickbekant. Oavsett att hon har professionell hjälp för både sin cancer och sina psykiska besvär betyder inte att hon inte behöver en vän som står utanför allt det där. R3mpuh trivs i hennes sällskap, hon gillar R3mpuh.
Är man obotligt sjuk som barn ger säkerligen det förhållandet med R3mpuh så väldigt mycket mer än alla psykologer och all vårdpersonal i världen. Hon har sin familj, hon har proffs omkring sig, men det är nog väldigt skönt att ha någon som gillar en för den man är och inte för att man råkar vara familj eller får betalt.
|
Självklart behöver hon vänner och ffa vänner som står ut med att höra om allt jobbigt och ändå orkar vara "vanliga" vänner.
Men jag tycker att det är fel att dessa vänner ska behöva bli livrädda för att hon ska ta livet av sig när hon beter sig som hon gör. Det kan vara okej om det händer någon gång men eftersom det hänt flera gånger så har hon ju inte fått rätt hjälp av de professionella och man bör se till att få hjälp där.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes
Jag kanske missförstod Angel, men jag tolkade det snarare som att hennes bekant var en riktig AW som hittade på att hon hade HIV.
|
+1.