Citat:
Ursprungligen postat av RassK
Tack för stödet grabbar, men det gick åt helvete. Åkte ut i förbedömningen och fick inte ens göra chins/dips/rodd.
Alla andra hade 20-30kg mer muskler än mig, vinnarna i både korta och långa klassen hade vunnit bb utan problem.
Tydligen har domarna tappat fattningen om fitness-idealet och väljer byggare (läs: massa) i fitness också.
Pissigt att betala så mycket pengar och förbereda sig så mycket och inte ens få komma till skott.
Men vad ska man göra? Bara att sluta böla, packa ihop, köra knäböj och äta mer kvarg. Bättre planering nästa gång.
|
Trist att du känner sådär, ännu tråkigare att du skriver som du gör. Det här är inga nya regler. De här reglerna om att det bara är 15 som får köra styrkeronden har funnits de senaste 5 åren. Samt att det bara är 8 (eller nu 6 helt plötsligt) som får ro eller springa hinderbana. Anledningen är kort och gott att det tog för lång tid att låta alla som ställde upp köra styrkeronden. Kan dock hålla med om att det är rätt uselt att man inte får prova på styrkan på en nybörjartävling som trots allt DC är. Men jag/vi kommer att lämna in ett förslag på en eventuell ändring som kan öppna upp för att alla komma att kunna köra styrkeronden också!
Angående vikten så är du trots allt lite ute och cyklar. Han som kom tvåa i fysiken i din klass vägde in på 73 kg. Har svårt att tro att du vägde 20-30kg mindre än så? Nog för att Robert och John som vann respektive klass båda två har mycket massa. Men på en SM-scen så skulle de inte sticka ut, och det är trots allt nästa steg upp för dem efter den här tävlingen. Att de lätt skulle vinna en BB-tävling är låååångt ifrån sanningen. Robert skulle alltså då tävla i -80 kg och John i -90kg. Jämför gärna Roberts fysik med Jesper Kvarnshammars och Samir Troudis på SM 2010. Och på samma gång kan du jämföra Johns fysik med Ahmad Ahmads. För det är alltså killarna du nu jämför dem med när du säger så! Robert har nog linjer för att tävla CBB absolut, men han har mååånga kilon kvar till att väga fullt i den klassen i en CBB-hård form. Passa på att jämföra Robert med Andreas Fotiadis när du ändå är igång så ser du också vad jämförelsen är där. Med andra ord, du är ute och cyklar... Faktiskt!
Men håller med, det är exakt vad man ska göra. Det är bara att ta sig tillbaka till ritningsbordet, fundera på vad du kan göra för att utveckla dig själv till nästa tävling och börja jobba på det! För i ärlighetens namn så har du ju en hel del att jobba med fysikmässigt även om du har en OTROLIGT fin grund att bygga ifrån. Nej, ta och kamma dig nu och jobba på istället. Du har såna jävla förutsättningar att bli riktigt bra i det här så tycker inte att det finns någon anledning för dig att gnälla!
En sak till när vi ändå är inne på det. Tycker att det är lite lustigt att det blir ett sånt ramaskri (finns många fler än du som reagerat efter elemineringen) det här året med tanke på att de precis korrigerat så att fysiken bara står för en ca tredjedel av tävlingen och inte ca 50% som tidigare....
Citat:
Ursprungligen postat av tigerofsweden
Kan bara instämma, riktigt jävla dåligt är bara förnamnet. Du förtjänade bättre än så, och jag tror verkligen "sporten" förlorade en jävla massa på det här. Hur kan man först gallra bort alla "icke byggare" för att sen köra prestationsmomenten?! Du ska vara stolt, såg skitbra ut på scen!
|
Återigen... Det fanns inga byggare på scenen. Det här är inget nytt under taket. AF ligger under SKKF. Om man nu inte gallrar med hjälp av poseringsronden så finns det ju ingen poäng i att deffa sig i form öht. Då kan man ju ta sig till final och kanske även pallen i off seasonform... Känns inte heller riktigt rätt. Då kan man ju sikta på F5 eller Fitness4fun istället?!
Citat:
Ursprungligen postat av Sparven från Minsk
Grym form och sitter inne meden enligt mig bra fitness och AF fysik!
Som du säger, trist att massa ska premieras så enormt!
Kan inte dessa herrar pyssla med BB och låta oss lite mer finlemmade få ha AF och classic för oss själva....
|
Otroligt bra linjer.. dock saknas det en hel del massa. Rassk ger ett väldigt smalt och rakt intryck på scen. Men han har potential till att bli riktigt jäkla bra!
Citat:
Ursprungligen postat av RassK
Jag vet inte om de försöker locka deltagare genom att behandla dem så dåligt som möjligt.
Det var _många_ som var otroligt besvikna och de kommer antagligen varken komma tillbaka eller rekommendera vänner att börja tävla.
En sak är säker, förändring behövs. Bodybuilding ska vara bb och Fitness ska vara fitness. Viktbegränsning eller något måste införas.
Det är inga problem, jag bryr mig inte om placering. Jag har huvudet på axlarna och är nöjd med min insats.
Jag gjorde så gott jag kunde. Förbannad på reglerna bara, men regler är ju regler.
|
Håller med dig om att det skulle kunna behöva göras en regeländring som innebär att alla kan köra styrkan också... men det som presenterades på den där scenen var fitness... inte byggning!