Hej, jag har läst mycket på forumet och kollat på lite filmer om träning och fettminskning men det har tyvärr inte gjort mig mycket klokare.
[Jag är ca. 180cm lång, väger 89kg (på kvällen efter träning+måltid), jag har ett midjemått på ca. 100cm och mina biceps är 34.5cm avslappnade. Tränar 6 dagar i veckan, har gjort det i 2.5 månad nu. Dricker en protein-shake efter varje pass (whey-80) ska köpa Rage PWO]
Jag ska deffa efter jul är det tänkt för att få lite mer slimmad kropp till sommaren. Det är så att jag har hört och läst många olika saker om deffning.
Det jag har hört av vänner osv:
Strypa kolhydrats-intaget och öka protein-intaget samt springa mycket. Ligga på ett kcal underskott.
Det jag har läst:
Balanserad kost av kolhydrater, fett och lite mer protein. Kcal underskott. Ingen/lite löpning.
Sen har jag en annan fråga också; Varför ska man inte köra konditionsträning efter ett styrketränings pass?
Så hur uppnår man bästa resultat under deffning?
Och kan jag vänta mig magrutor till sommaren? (vet att det inte går att svara på för att det är olika från person till person men på ett ungefär)
Tacksam för svar!