Citat:
Ursprungligen postat av Bänkbjörnen
Du har rätt bra styrka kompis! Gillar ryggtavlan, inte för många kilon innan rutorna kommer fram och hälsar på.
Dock vet jag inte om jag håller med ditt upplägg på endast 2g protein och 1g fett.
Skulle rekommendera att öka till 3g protein då du faktiskt ska deffa, du vill ju undvika till varje pris att förlora muskelmassa, då är 3 g protein mer värt än 1 g fett. Skulle jag vilja påstå i alla fall.
Sen är det rätt sund inställning till alkoholen, klart du inte ska skippa fester/dricka när tillfälle ges. Den fysiska hälsan väger inte upp emot den psykiska.
Men att deffa och supa är INGA bra kombinationer, alkohol innehåller 7kcal per gram. Det blir en del en suparkväll, lägg till fyllekäk på det. Du rumpknullar din diet med andra ord.
Försök kombinera ätdagar med festande, är väl det bästa skulle jag vilja påstå.
Men lycka till! Ser riktigt bra ut.
|
Tack så mycket!
Nej, känns ganska dumt att hålla på att supa under tiden, även om man fortfarande kan ha ett bra socialt liv utan alkohol.
Ok, det är egentligen bara rekommendationer man läst. Första beräkningarna hamnar jag på ca 200 g protein för att nå upp till önskat kaloriintag (cirka), så tror det borde räcka.
Känns härligt att äntligen ha kommit igång igen, ser fram emot att börja ta mer ansvar för kosten också bara