Visa ett inlägg
Gammal 2011-11-08, 23:47   #2
Filthy
Registered User

Filthys avatar

Reg.datum: Oct 2002
Kan väl lägga upp dagens pass också för den delen. Körde både rygg och axlar idag. Vet att många inte tycker man ska kombinera andra muskelgrupper ihop med ryggens! Men ja helt utvilad kände jag att jag klara av det iaf nu i början utan några konstigheter. Jag lämnade mycket utrymme för optimal teknikinvänjning.

Marklyft
Set1: 50kgx7
Set2: 60kgx7
set3: 65kgx6
set4: 65kgx5
set5: 65kgx4
Kommentar:ZLATAN, vad centrala ryggen/baksida lår är min svagaste länk i denna övning.

Kabelrodd V-style
Set1: 59kgx10
Set2: 64kgx11
Set3: 68kgx10
Set4: 73kgx9
Kommentar: Väldigt förvirrande många kg man kan dra på här trots strikt teknik. Kunde ge mer här egentligen. Dock lite orolig att jag tillsammans med bänken skulle göra en superman in i vikterna bara ;/. Var ju över min kroppsvikt

Maskin Pulldowns, böjd stång
Set1: 48kgx8
Set2: 48kgx6
Set3: 48kgx5
Kommentar: Frustrerande låga resultat. Men jag körde chins hemma 2 dagar innan

Cable seated lateral slide (Vadfan heter den här på svenska?
Set1: 14kgx9 (vikt per axel)
Set2: 14kgx8
Set3: 14kgx6
Kommentar:Glömde jag säga att mina axlar är i akut behov av träning?

Axelpress med hantlar
Set1: 30kgx6 (totalvikt på båda hantlar)
Set2: 30kgx7
Set3: 30kgx6
Set4: 30kgx6
Set5: 30kgx6
Kommentar: Dagens pump! Här började endorfinerna sätta in också. Första gången jag körde med hantlar och inte stång. Kan nog öka i vikter av ren teknikträning här. Min rygghållning var messed up här i utsträckningen. Kände mig som gymmets idiot när svanken satte in varje gång. Men ja jag är jävligt glad att jag provade på hantlar istället för låst stång.

Kabel raka upplyft framåt med en arm i taget (Vad heter den här?)
Set1: 10kgx10 (vikt per arm)
Set2: 10kgx9
Set3: 10kgx8
Set4: 10kgx10
Kommentar: Ännu en muskelgrupp som behöver akut träning. Tror det är tack vare bristen här som mina axlar kan vara ömma några perioder om året. Iaf enligt en massörs.

Passet var nu klart! Äntligen med ett nytt glädjerus som tack från kroppen för att man tränat så hoppa man in i duschen. Tänk om man fick spontana glädjerus efter varje pass.
Avd. <3Endorfin?

Några åsikter? Skulle uppskattas med alla typer av råd och perspektiv.

//Tomp

Senast redigerad av Filthy den 2011-11-08 klockan 23:48.
Filthy är inte uppkopplad   Svara med citat