Ämne: Journaljävel
Visa ett inlägg
Gammal 2011-10-17, 18:41   #1
willtjam
pilltjam

willtjams avatar

Reg.datum: Apr 2010
Journaljävel

Ja, då var det min tur att dras ned i journalträsket.

Jag har de senaste två åren läst mer om träning än vad jag har tränat själv, p.g.a. nybörjarmisstag och skador. Jag är verkligen svag som en kvist, både lyftmässigt och kroppsmässigt.
Har försökt träna seriöst sen januari -10, men eftersom jag visste hur man gjorde bänkpress och bicepscurl och att råa ägg var nyttigt så tyckte jag att jag inte behövde lära mig nåt. Jag fick helt enkelt skylla mig själv när jag började få ont i knäna av knäböj, fick sänka i fler övningar än vad jag höjde, började bli mer fet än biff m.m. Har alltid varit för viktkåt så det har kommit skador av nästan varje övning.
Har försökt träna så gott det går under perioder men det har alltid varit något som har börjat smärta.
Nu, efter nästan tre månaders uppehåll p.g.a. ryggproblem, så är jag tillbaka med väldigt låga vikter, ett grymt bra tålamod, anspänd bål, strikta rörelser samt realistiska mål.
Klädsam kvällsvikt på 77.4 kg utdraget på 184 cm och 23 år.

Idag, i en ny lägenhet i en ny stad, blev första passet av: bröst, axlar och triceps!
Bänkpress:
3x10 42.5 kg

Press:

3x10 20 kg

Hantellyft åt sidan:
2x10 1 kg

Smal bänkpress:

3x10 17.5 kg

Liggande tricepspress:

2x10 10 kg

Greppträning:
3x10 på CoC Trainer

Inga mastodontvikter, men jag satsar på att kunna träna länge framöver så jag ökar sakta men säkert.
Ska träna en vanlig tre-split med push/pull/ben och försöka ligga på kaloribalans. Om någon månad när jag har tagit igen lite ska jag deffa fram det lilla sexpacket jag har för att senare bygga upp mig på riktigt.
När fästmön har blivit frisk så ska vi även bättre på konditionen med hjälp av detta.

Nu blir det en sen middag!
willtjam är inte uppkopplad   Svara med citat