Citat:
Ursprungligen postat av PepzAdept
Förstår inte om du försöker att missuppfatta mina inlägg eller om du bara inte läser dem särskilt noga för mitt budskap verkar inte riktigt gå fram?!
Jag har aldrig skrivit något mobbning eller att de behandlas dåligt, trodde jag förtydligare det redan förra gången du skrev det. Du verkar tro att man får glåpord kastade mot sig när man kommer till klubbarna och så är det givetvis inte! Läs gärna om mina inlägg.
Eller ja, det som hände förra sommaren är väl iofs nästan glåpord rakt i ansiktet?! Men just det var ju ett engångstillfälle.
OM det nu är förhållningssättet som klubben väljer att ha så har jag INGENTING emot det! Men då tycker jag att man också borde ha samma förhållningssätt mot alla som börjar träna på klubben och inte välja förhållningssätt efter hur personen ser ur när den kliver innanför dörrarna! Det är det jag PÅSTÅR inte fungerar som det ska på flertalet klubbar.
När du skriver den frågan om doping så kan du ju verkligen inte ha läst mina tidigare inlägg? Återigen, det är väl SJÄLVKLART att man inte vill ha in dopade personer i sporten!
Jag är heller inte upprörd, ömhudad, stingslig eller någonting annat. Jag försöker att belysa, så som jag ser det en problematik inom SL. Det är ju ingen som kan skriva vart gränsen går för dessa "tveksamma fall" än så länge! Jag skulle vilja PÅSTÅ att den gränsen går på helt fel ställe på många klubbar, det är det jag försöker att få fram i mina inlägg!
Jag är återigen GIVETVIS positivt inställd till antidopingarbetet i klubbarna.
|
På det sätt du skrev fick jag känslan av att du tog saker personligt, därför jag skrev att du inte skulle göra just det.
Liksom flertalet andra skrivit är min poäng enbart att klubbarna bör ha en försiktig inställning, och som jag skrivit flertalet gånger, utan att behandla individer dåligt (om man nu inte tar t.ex. gemensamma träningar som dålig behandling. Men du förstår väl att detta då gäller för alla?)
Oavsett om det bara var ett engångstillfälle (hur nu jag skulle veta det) som du blev dåligt behandlad (för glåpord är väl om något dålig behandling) så är det detta jag försökte förklara att det inte behövde ske, trots att synen på nya personer kan skilja sig första gången. Det kommer alltid vara skillnad på en spinkig yngling utan tidigare erfarenhet av gym och en 100 kg rippad bodybuilder (om vi tar ett extremt fall). Oavsett vilket så har individen ett seriöst intresse att börja med styrkelyft bör det inte vara några problem att följa klubbens regler och samtidigt får då klubben chansen att lära känna personen som ska representera klubben i framtiden. Jag ser väl heller ingen anledning att reglerna ska skilja sig mellan olika personer (förutom om man nu inte som Arf? sa, kommer från t.ex. en annan styrkelyftsklubb med antidopingarbete).
Jag vet inte hur det fungerar i alla klubbar, du verkar ju tydligen veta det bättre när du säger att det inte fungerar, och jag vet inte hur olika klubbars regler ser ut, men som sagt känns det bara logiskt att klubbarna vet vilka personer det är som tävlar för dem.