Visa ett inlägg
Gammal 2011-08-25, 21:19   #170
the_PL_man
Gammalt flakvrak

the_PL_mans avatar

Reg.datum: Oct 2002
Citat:
Ursprungligen postat av PepzAdept Visa inlägg
Nja man kan väl kanske säga att du belyser det mellan radena ganska så tydligt enligt min mening i alla fall?! Vet precis vilket gym du syftar på, men betyder det att det är samma lika överallt för det?
Då läser du mina inlägg fel. Det enda jag har skrivit om i denna tråd på sistone är olika anledningar varför jag tror att inte antalet utövare följt med den allmänna trenden att styrketräna.

Och nej, det är inte lika överallt.
Och självklart är alla bodybuilders lika militanta dopingmotståndare som SLarna här på kollo, eller?

Citat:
Ska jag vara ärlig är jag fanimig inte helt imponerad av lyften på olika SL-klubbar heller. Allt man hör här på forumen som tips är att gå till styrkelyftsgym så får du bra hjälp, men det är ju låååångt från sanning. Det finns kompetent folk på klubbarna men också mååånga som har ohyggligt dålig teknik i framförallt marklyft! Men så har jag sällan tränat i Karlstad så svårt att uttala mig om vad ni har för er där såklart
Du är varmt välkommen när du har vägarna förbi!

Citat:
Den sista kommentaren kändes väl tämligen löjlig i sammanhanget? Har fler exempel på bra folk på kommersiella gym men förstår att du kanske inte vill lyssna på det örat?
Smileyn brukar betyda att man inte skall ta saker så allvarligt....

Citat:
Problemet som jag ser det med klubbarna är att man (läs jag bl.a.) sällan känner mig särskilt väl mottagen när man kommer och tränar. Kan nog ärligt talat säga att den enda atletklubben som jag direkt har känt mig välkommen på var i Gävle. I annat fall så känns det, lite som ni gång på gång antyder i era inlägg, alltid som att man blir i princip lite dopingstämplad direkt när man kliver innanför dörren för att man ser ut som den fitnessfjollan jag faktiskt är. Då känns det heller inte allt för upplyftande att träna på ett sådant ställe kan jag tycka. Dock har det där alltid klarnat upp efter att man har tränat där lite och de kanske mer förstår vem man är. Men det här kanske är något som klubbarna borde tänka på!?
Tråkigt att du känner dig bemött på det sättet. Jag lovar att vi är trevligare än så i Karlstad (iaf om du kommer ner när lyftarna tränar)!

mvh
the_PL_man
the_PL_man är inte uppkopplad   Svara med citat