Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu
1. Tror ni på en samverkan i det långa loppet?
2. Vilken gren vinner?
3. Vad vill ni personligen?
|
1. I det lååååånga loppet, nej
2. Klassiskt
3. Klassiskt
Detta sagt över en längre tidsperiod >10 år. Mycket hänger på utvecklingen under kommande 2-3 år. Är som sagt inte alls främmande för att den utrustade bänkpressen kommer att leva kvar längre.
edit;
Citat:
Ursprungligen postat av hurril
Det är ruskigt svåra frågor detta men jag tycker ärligt talat att utrustningsvarianten förbrukat sig själv genom att den blivit för extrem. Det är för svårt för alla att ha någon form av förutsägbarhet i insats mot resultat-ekvationen. Det är "lätt" att se att 40kg efter i knäböj innebär si eller så lång tid (om det går över huvud taget - alla kan inte bli lika bra). Men när vissa ganska snart hamnar 100kg före i knäböj men andra bara 20kg så blir metodvalet i träningsprocessen så abstrakt.
Lite som att ett skobyte ger tre av åtta hundrameterslöpare fem extra tiondelar men de andra fem får bara en extra. Det är ju inte som att de fem automatiskt är sämre atleter, försöker mindre eller med nödvändighet har sämre förutsättningar. Att vara fysiskt mindre begåvad eller talangfull än sina konkurrenter går att tackla på andra vis och kanske i viss mån kompenseras med en än mer idog träningsregim.
Detta säger jag trots att jag själv verkligen gillar att tävla (och träna) med utrustningen. Jag är en av dem som direkt fått bra utväxling av den trots att jag även fått äta min beskärda del av tröjtrubbel.
|
Kloka ord av Java. Vill bara poängtera det understrukna också. Jag är ingen materialhatare utan har alltid tyckt det varit djäkligt kul att träna med. Dock har jag alltid varit ödmjukt inställd till de som tyckt det varit en bisarr företeelse eftersom jag själv stått mitt i grejerna och tyckt samma sak. Gillat det dock, lite smått perverterat