|
Varför har min kropp stannat av helt?
Hej. Nu är det så att jag tränar väldigt hårt för att förbränna fett. Har sen i mars gått ner från 97kg till ca 74,5kg nu. För 2 veckor sedan var jag nere på 72,5kg och kände att jag hade ca 5kg kvar att gå ner i vikt och viktminskningen gick allmänt superbra. Sedan åkte jag på en 5 dagar lång semester och gick upp ca 2kg i vikt till min nuvarande vikt. Sen dess har jag gjort allt jag kan för att få igång viktnedgången igen, men det går bara inte, hur hårt jag än sliter. Jag tränar 2 timmar kondition varje dag, utspritt på 2 träningspass. 1 timme crosstraining och 1 timme intervall-joggning. Jag försöker att äta generellt bra, inleder dagen med gröt och proteinshake. Försöker ligga någorlunda lågt på kolhydrater och kalorier.
Eftersom att jag är tränings/diet-van så känner jag min kropp väldigt bra och känner att någonting inte är som det ska... det känns som att något i mig är trasigt, vilket gör att min förbränning bara stannat av totalt. Jag har inte ens gått plus/minus 0 senaste veckan - jag har ökat ca 0,7kg.
Varför händer ingenting? Vad måste jag göra för att kicka igång förbränningen igen? Börjar få lite panik...
Senast redigerad av DroopySWE den 2011-08-07 klockan 12:05.
|