Visa ett inlägg
Gammal 2011-07-27, 10:45   #8
PowPow
Registered User

PowPows avatar

Reg.datum: Jan 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
@ PowPow. Ja jag har förstått det, och det optimala hade ju kanske varit att använda ulead direkt för att editera och sedan skapa en färdig film av det hela. Men programmet var icke användbart för det tyckte jag, därför valde jag pinnacle, och där kan jag inte capture filmen. (capture på svenska?). Så måste ta raw-filerna från ulead och köra dem i pinnacle. Fick tipset ändå att jag förmodligen får bättre kvalitet på filmen genom att först skapa en mpeg2 igen i pinnacle och sen xvid med autoGK istället för att göra en xvid direkt genom pinnacle?

Det är ganska svårt att förklara problemen, kanske kan klippa ut ett litet klipp på det om man kan lägga upp på nåt sätt?
Okej.

Men nej, att göra en extra komprimmering kan ju inte leda till något bra. Testa göra en mpeg4/h264-export från pinnacle istället direkt. Det är ett bra slutformat som ger bra bild/mb, så att säga. Kan du sätta bitrate så borde omkring 4mbps vara lagom för den upplösningen. Mer ger mindre kompression och bättre bild, men större filer såklart. Du får testa dig fram till vad du tycker är OK.

Senast redigerad av PowPow den 2011-07-27 klockan 10:47.
PowPow är inte uppkopplad   Svara med citat