Jag ska väl oxå ha en liten träningsdagbak här. Får hoppas att jag orkar uppdatera den.
Stats:
30 år.
~180 cm lång.
89 kilo.
Tränar efter Serious Growth systemet. Det är många som klagar på det systemet eftersom det säger emot många gamla system. Men det är det som fungerar bäst för mig. Det är väl knappt så man vågar berätta det, men jag vägde ~70 kilo i vintras.
Lyfte min första hantel ungefär 1991, höll på några år. Gick upp från ~60 kilo till drygt 80 kilo. 1997 var jag med om en allvarlig olycka och låg i stort sett i sängen i 6 månader. Efter det satsade jag på att komma tillbaka inom klättringen och lyckades med det trots att jag har ett ben som är fullt med spikar och skruvar. Under klätteråren tränade jag mycket styrka, men försökte att inte gå upp i vikt. Låg på ungefär 70 kilo. I vintras la jag så av med klättringen och satsar nu fullt på bynggningen. Eftersom jag tidigare tränat hårt men hållt vikten nere, antar jag nu att denna explosion i min kroppsvikt nu uppstått. Visst är ökningen lite fett med, men inte så mycket så det stör.
Har vilodag idag, men skriver in gårdagens pass.
Är just nu på vecka 4 i Serious Growth.
Lördag: (Axlar, Triceps, Lår, Mage), 5-7 reps, 3 min vila.
Sittande hantelpress:
7 reps x 24 kilo
7 reps x 24 kilo
7 reps x 24 kilo
Kändes för lätt, måste öka vikterna till nästa gång.
Liggande tricepspress m hantel ö huvudet (Vad heter övningen egentligen?)
7 reps x 32 kilo
7 reps x 34 kilo
7 reps x 36 kilo
Kändes oxå för lätt.

Öka! Öka!
Benpress (Har haft svårt för ben, men nu känner jag att benet håller. Ska försöka piska på vikterna lite nu)
7 reps x 200 kilo
7 reps x 200 kilo
7 reps x 200 kilo
Var för dåligt uppvärmd i benen. Kändes inte helt bra förräns i sista setet.
Sittande cablecrunch i latsdragen.
10 reps x 35 kilo
10 reps x 35 kilo
Har lite svårt att hitta kontakten ordentligt i den här övningen.
Slängde in lite traps sist med, hade några minuter kvar.
Shrugs i smithmaskinen
7 reps x 90 kilo
7 reps x 100 kilo
Söndag är vilodag.
På måndag blir det Bröst, Rygg, Biceps, Vader, 13-15 reps.
Vill träna nu!