Visa ett inlägg
Gammal 2011-05-01, 12:08   #93
Birkharju
Registered User

Birkharjus avatar

Reg.datum: Aug 2009
Jag fick ont i ländryggen först för cirka 4-5 månader sen. Den kom bara då o då men har nu på senare tid(1- 1 ½ månad sen) blivit ett stort förhinder i min vardag. Förutom att träningen går helt åt pipan då jag inte utövar marklyft, knäböj, raka marklyft, stångrodd e.tc så känns det som jag har förlorat jättemycket styrka. Upplever en brännande känsla i ländryggen, och ibland går den ner i ljumsken.

Jag har tagit kontakt med en sjukgymnast som inte hittar var problemet sitter. Enda rekommendationen jag får är, "skippa skivstångsövningar i 1 vecka". Veckan senare ger hon mig samma ordination, fast 2 veckor. Börjat gå mig på nerverna att man tas så oseriöst.

Om jag håller igång och rör mig känner jag inte så mycket problem. Kan även tilläggas att jag är stel och har ont i knäna en del. Jag tror allt har att göra med bristande teknik i marklyft alternativt knäböj. Har bokat tid hos en kiropraktor tills imorgon. Förhoppningsvis har lite mer koll. Jag ville egentligen bara skriva av mig men om någon har tips mottages det gärna
Birkharju är inte uppkopplad   Svara med citat