Visa ett inlägg
Gammal 2011-04-25, 21:31   #9
aranada05
Registered User

aranada05s avatar

Reg.datum: Apr 2009
Okey.

Till att börja med så håller jag med råden Mikaelj ger dig, framförallt att du börjar styrketräna. Angående din förbrukning på en dag skulle jag gissa att den ligger på 2100-2300 på balans i genomsnitt, då du tränar 5 dagar i veckan.

Du är hungrig men äter ändå, eller dricker kanske snarare, pulver dieter?

Skippa pulvret och kör med riktig mat. Satsa på att få i dig protein och fett främst (skippa popcorn och mackor osv), och våga "ta i" med fettet - det lönar sig för de flesta i det långa loppet. Käka mycket RIKTIGA grönsaker, såsom broccoli, kålrot, morot, vitkål osv... isbergssallat och gurka räknas inte till grönsaker in my opinion. Känner du dig hungrig ändå kan det dels bero på att du är sugen på mat då din kropp inte har ställt om sig vid lågkolhydratskost.

Sen en sak jag personligen brukar göra när jag ska ner i vikt och känner mig hungrig är att jag tar en rask promenad innan jag äter. Det brukar resultera i antingen att jag inte äter alls och håller mig tills när det riktiga målet skulle infalla, eller att jag äter mindre. Rent fysiologiskt förklarar jag det med att tarmaktiviteten minskar när man är aktiv (och ökar ju mindre aktiv man är, t.ex kollar på tv).

Och kom ihåg, viktnedgångar är oftast inte linjära. Du kan tappa två kilo nån vecka för att sedan nästa vecka knappt gå ner alls ^^ kan vara värt att tänka på när man tycker vågen ljuger
aranada05 är inte uppkopplad   Svara med citat