Visa ett inlägg
Gammal 2011-04-19, 13:13   #11
hejhopp79
Banned User

Reg.datum: Apr 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Jag deffar och äter efter ett kostschema jag lagt upp. Så jag släpper inte på tyglarna alls den här perioden. Kaloriberäknar t.o.m. min ätardag.

Men till frågan: jag äter precis samma på mina vilodagar som på mina träningsdagar. Jag resonerar som så att vilodagar är dagar kroppen ska kunna återhämta sig, och då är ett lite större överskott bra (överskottet blir större för att jag rör mig mindre de dagarna, inte för att jag äter mer). Däremot, om jag har ovanligt stor aktivitetsnivå någon dag (t.ex. går ut och dansar en lördag), oavsett om det är en träningsdag eller en vilodag så kompenserar jag det genom att äta/dricka något jag finner lämpligt. Kan t.ex. bli ett par glad äpplejuice ute på klubben och ett par Gainomax när jag kommer hem istället för min vanliga kalorisnålare kaseindrink. Men eftersom jag lever ett väldigt regelbundet liv blir sådana galna utsvävningar inte så ofta...
Går du ärligt talat ut och dansar och dricker äpplejuice på klubben och ett par (?) gainomax när du kommer hem?

Var är spriten.
hejhopp79 är inte uppkopplad   Svara med citat