Haft funderingar på att rädda världen ett längre tag, men aldrig fått tummen. Nu är att bra tillfälle att börja.
Namn: Mathias Zachau
Ålder: 23
Längd: 187cm
Vikt: 95,2kg
Bor: Göteborg
Tränar på: Exhale Gym
Har tränat oseriöst en längre tid, följt av en mer seriös period - peakade på en vikt på 113kg 2008 hyfsat bulkig. Tog ett uppehåll något år på grund av privata motgångar. Började träna igen 2010 och har sedan dess hunnit ta igen den massa jag förlorade. Väger rätt mycket mindre, är hårdare och starkare än då. Motivationen är dessutom bättre än någonsin
Har en naiv dröm om att tävlingssatsa en dag. CBB troligtvis. Inte aktuellt inom en överskådlig framtid dock. Har alldeles för många svagheter, och behöver lägga på mig en hel del kvalité innan. Kan bli kul att återkomma till den här loggen och se hur man utvecklats genom åren. I första hand tränar jag för välbefinnande, men antar att jag har ett mer nitiskt förhållningssätt till min träning är random svenne. Att en dag kunna ställa sig på en tävlingsscen utan att skämma ut sig totalt är en kittlande tanke, och finns hela tiden i bakhuvudet, men är inte nödvändigtvis grunden eller syftet till min träning. Får se hur det går. Är en lång väg kvar att vandra, men ser fram emot varje sekund
Älskar att träna, och tenderar att låta passionen gå före resultaten. Har i perioder tränat 6 dagar i veckan. Har också hänt att det blivit 7 eller 8 dagar i rad, vilket är rent idiotiskt, men vad ska jag säga? Älskar att träna. Har sedan några veckor tillbaka dragit ner på antalet pass per vecka och tycker mig uppleva viss skillnad. Har därför valt att fortsätta på det spåret en tid.
Ska försöka få med så mycket bilder och filmer jag kan, så det inte blir en grå textmassa av allt. Införskaffade en blygsam hd-kamera för en tid sedan, och försöker lära mig att redigera. Är ännu hyfsat trevande på den fronten men går snabbt framåt

Har inga bilder på dagsformen, men några månader gamla som jag bifogar här. Vissa smickrande, andra orättvisa, får bli ett destillat av ojämn kvalité. Håll till godo.
Kan tillägga att jag var större när dessa bilder togs än vad jag är idag. Bulkade rätt rejält, och har sedan dess genomgått min första seriösa diet. Gick lite väl fort fram och tappade en del kvalité, men börjat återfå en del av massan. Sen har vi det här med ljus, dagsform osv som alltid spelar in.