Citat:
Ursprungligen postat av Exdiaq
Som topic vill jag komma till en kiropraktor då jag redan vet vad problemet är; mild revbenslåsning. Han jag har gått hos tills för ett litet tag sedan gillade jag inte och det gick inte få en stämpel i högkostnadskortet hos honom. Eftersom jag har varit där 4-5 ggr och det inte skett någon förändring ännu samt att varje besök kostade 400:- så blev det för dyrt. Därför, om det är möjligt, vill jag komma till en kiropraktor som är ansluten till landstinget eller vad kravet nu är för att omfattas av högkostnadsskyddet.
Ni insatta, (exempelvis Angel?), vad är enklaste vägen att gå? Via närmaste vårdcentralen, via Helsingborgs lasarett och i så fall vilken avdelning? AT-läkare först eller ST direkt? Eller kanske "bara" sjuksyster som skickar mig vidare?
Revbenslåsningen är inte vidare allvarlig då det inte gör ont utan enbart är ett litet tryck i ryggen vid djupa inandningar. Men eftersom det tydligen kan bli värre om man låter det vara är det lika bra att ta tag i det tycker jag.
|
Har inte landstinget i Helsingborgs vårdavtal med legitimerade kiropraktorer så kan du inte få en stämpel på högkostnadskortet.
Ring växeln eller din husläkare och fråga.