2011-02-24, 09:52
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av noob76
Jag har en polare som flyttade till Malmö för 2 år sedan och man har ju hört mycket om Malmö och i synnerhet Rosengård.
Så i sommras tog jag den ena bilen ner till Limhamn som är en "safe-zone" och hämtade polaren, sedan åkte vi på en ghettoride genom Rosengård, förs var vi ganska dämpade och förväntansfulla men efter bara någon minut innsåg vi att vi EJ skulle få se kriminella gäng stå och tömma magg med NATO-5,56 eller ens vanliga 7,62or.
Faktum var att inte ens en endaste gängmedlem körde av några vanliga 9mm , vi såg ej heller några knivmord, inga brinnande containrar, inga rån eller rånmord, faktiskt ingen misshandel alls. Ingen erbjöd oss att köpa droger eller stöldgods, men sjukast av allt - det stod INTE fullt med folk runt brinnande papperskorgar och värmde sig ! ( ni vet som i rocky1 eller om det är tvåan kanske.. jaja skitsamma )
Fan vad besvikna vi var ! så vi tuffade till oss och började försiktigt våga oss ur bilden, klockan var trots allt ca 14:00 och solen sken så vi kände oss lite "wild-n-crajzy" , bla ringde jag hem till min tjej och berättade att vi var i Rosengård och att vi tänkte ta av oss de skottsäkra västarna " Hon vart uppriktigt sagt jävligt rädd men vi gjorde det och vartefter tiden gick vågade vi oss till och med IN i Rosengård centrum ( ! ) .
Dagen slutade med att vi strövade omkring i centrumet och käkade glass, sen avslutade vi med en kebab.
Nu kanske Ni tror att jag skämtar eller att jag är sarkastisk ? jah.... :-) man får tro vad man vill men tro inte på all dynga som skrivs om Rosengård från folk som inte ens varit där - de människorna är bara ute efter att sprida sitt politiska budskap och sitt hat.
Tro 20% av det ni hör om Rosengård, mer är inte sant skulle jag vilja påstå efter att nu ha varit där sammanlagt 3 gånger och ätit kebab, de 2 sista gångerna utan skottsäker väst.
|
Kan ni inte prova att åka till Libyen och äta kebab? Så kanske allt blir bra där.
|
|
|