Citat:
Ursprungligen postat av Zirius
De grymt bra med din viktnedgång. Men alltså bara för jag inte prioriterat kondis betyder det INTE jag har dålig kondis. jag har BRA kondis! precis testat de som luft o stå stampa på crostrainern eller cyckel.. tyvärr de okunskaper som denna grej med DU MÅSTE KONDIS TRÄNA SOM FAN FÖRATT FÅ SNYGG KROPP, som e pest.. förlåt men de är så ja vägrar säga annat. Och med att styrketräna... du måste köra tuff styrketräning... inte lyfta babyviker hela tiden eller medel.. man måste pressa sig till de yttersta... och VILJA HITTA RÄTT VINKLAR för att öka/orka. De går tyvärr inte läsa i en bok. brinnande vilja måste finnas. kalrt jag kört kondis men väldigt lite typ 3-4 ggr i veckan jämfört med styrka som jag kör varje dag.. och ja, jag är stark.
|
Hehe, alla är vi väl olika! Kör dock inte brutalt mycket kardio utan ofta 20-30min på cykel/crosstrainer 2-3ggr i veckan och ibland lyckas jag klämma in en 60min pass om orken finns! Har gått från att inte orka springa ens 500m till att nu köra 5km under 20min och 10km på runt 42min så utvecklingen där är inte bara tackvare att jag gått ner i vikt känns det som!
Däremot kör jag tungt satan på gymmet, normalt 2 musklergrupper/pass med 3-4 övningar per muskelgrupp och 4-6 reps x 4 set per övning! Går ofta till fail på sista setet, dock lite beroende på muskelgrupp!
Funderar på om man skulle köpa på sig lite avokado, för var intressant att läsa länken om huden. Omega3 har jag börjat käka sen en månad tillbaka så det fortsätter jag med för verkar ju också "eventuellt" har en positiv inverkan på huden (jag började äta det för att jag har svårt för att äta fisk)