Visa ett inlägg
Gammal 2011-02-13, 22:51   #15234
Doctor Snuggles
Pink belt

Doctor Snuggless avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av babidi Visa inlägg
Strikeforce som företag tar otroliga smällar när deras posterboy GOAT är över. Som varumärke är dom inte lika drivkraftiga. Signar Overeem med UFC så kan man räkna SF intressanta fighters på en hand.

Tänk dig att Silva, GSP, Shogun, Bones, Cain, Frankie sitter i en van som åker ut för ett stup. Tror du inte Strikeforce tjänar pengar på det? UFC går bakåt vilket gör att SF går framåt. Branchen omsätter en vis summa pengar.

Tänkte skriva ett inlägg i din dagisnivå men det brukar bara leda till att du vill ha superlånga diskussioner som du alltid vinner för du är den ända som orkar fortsätta. Så nu skrev jag allt glasklart.
Det enda som är på dagisnivå är Dana's twitter. Och ditt påstående om att mitt inlägg var på dagisnivå. Jag "vinner" diskussioner f.ö. för att jag tänker igenom mina argument och framför dem sakligt. Du tänker på Bärs.

Visst skulle Dana "tjäna" pengar, om han förlorade pengar på att folk kollade på strikeforce. Jag tvivlar dock starkt på att sporten är tillräckligt stor så att folk inte har råd med att ta del av flera organisationers utbud. Jag skulle förstå om det fanns ett tjog payperviews varenda månad från flera organisationer (Strikeforce har fortfarande inte gjort ett enda, de har sänts på vanliga betalkanaler) och folk inte skulle ha råd eller tid att kolla på alla. Vi har dock lååångt dit, och de som vet vem Fedor är, är nog minst lika intresserade av att kolla på Overeem et al.

I vilket fall, agera som en skadeglad tonåring är riktigt pinsamt för en företagschef. Han förstör sportens anseende med sådant oprofessionellt beteende. Oavsett hur ont i rumpan han har efter alla diskussioner han har haft med m-1, så är det bara riktigt bonnigt att publikt bete sig som om han vore med i jersey shore eller ngt. En fd aerobics-instruktör borde veta bättre.

Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2011-02-13 klockan 22:56.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat