Visa ett inlägg
Gammal 2010-12-29, 20:21   #685
<Mike>
Power level < 9000.

<Mike>s avatar

Reg.datum: Feb 2009
Arg kamel

Bleh.... Sög på bänk idag. Var riktigt törtt i axlarna och hade noll energi.

Penkbress
5x117.5
3x127.5
5x127.5 (*)

*Egentligen var jag bara halvvägs upp på femman på 127.5 innan min brorsa tog stången. Han trodde jag sa "ta den" när jag egentligen bara frustade till :P

Allting var tungt iaf. 7a på 125 förrförra passet var sjukt mycket lättare än 5 på 127.5 detta passet.

Jag filmade iaf och hade som mest ca 8-10 cm rövlyft på dom tyngsta lyften, men jag har nästan inget rövlyft, kanske 3 cm, i början av lyftet. Och med tanke på hur mycket tyngre allt kändes idag än förra passet så tvivlar jag skarpt på att jag hade upp emot 25 cm rövlyft, som Timme antydde. Antagligen låg jag på ca 10 cm, vilket iofs fortfarande är mer än jag vill.
Röven åker upp successivt i takt med att jag trycker med benen. Utifrån vad jag såg så använde jag inte rövlyftet som en push i början av lyftet utan den for upp efter att stången lyft från bröstet, men jag ska spela det i slow motion sen när jag kommer hem (till lysekil där jag kan lägga in filmen i datorn) för att försäkra mig om att så är fallet.
Det är skitsvårt att göra så inte röven åker upp alls när man har fötterna på bänken.

Oavsett så var det mer än jag vill så jag ska fundera lite över hur jag ska lösa det. Fattiga skitrygg som pajar för mig.... Förhoppningsvis kan jag köra med fötterna i golvet snart.

Sen så testade jag lite annat men var så sjukt seg i kroppen att inget gick.

För övrigt var det en skitsnygg tjej på gymmet.

Bye(s)
<Mike> är inte uppkopplad   Svara med citat