Den enda utlandssemestern jag gjort som varit riktigt misslyckad är Alanya -08 i juli. All inclusive-maten var äcklig, det var så varmt att man faktiskt inte stod ut, otrevlig lokalbefolkning (förmodar att de är jävligt trötta på turisterna), påstridiga försäljare och samma skit i alla affärer. Gick man till ställen där det mest fanns infödingar släppte de fram varandra i köerna och tryckte bak turisterna (samma där: förmodligen ett djupt hat mot turisterna som förstört deras stad), jag fick (förmodligen helt medvetet) fel matbeställning mm. De har mycket bra sjukvård dock, men vore det inte för värmen hade jag inte behövt uppleva den biten. Fick en "MR hjärna" för att jag hade lite yrsel (pga värmeslag, men eftersom försäkringsbolagen i Sverige bekostar sjukvården ville de göra ALLT, inklusive att operera ut min blindtarm vilket de fick inte). Jag spenderade nästan halva semestern sjuk och/eller på sjukhus. Sambo tog andra halvan. Jag p.g.a. värmeslag -> vätskebrist/illamående -> förlorad matlust -> failspiral. Tappade 8 kg vätska+annat. Min sambo fick ett par nätter på sjukhus p.g.a. matförgiftning.
Alanya på sommaren = epic total fail. Jag kommer bara besöka Turkiet igen om det är för att Sverige ska invadera landet och jämna det med marken.
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
|
Senast redigerad av Sheogorath den 2010-12-26 klockan 12:34.
|