Citat:
Ursprungligen postat av hoog
Tack så mkt för du svarade! kul att höra lite respons från nån som kan.
Det med att jag käkar godis nu för att jag känner att det inte är nån ide att käpa för jag ändå får käka julmat, fast jag inte ens vill. Det ligger i psyket och kommer antagligen alltid vara så för mig, tyvär.
Ang julmat, hur gör ni med det som deffar? men fan jag kan ju inte stå över julmaten med släkten och säga nej tack, jag är inte hungrig direkt....
Mitt mål med deffen är att komma ner på låg bf och vara nöjd med mig själv, vilket jag inte än nu då jag är rätt smal fast blivit tjock i ansiktet av vatten antar jag.
Så när jag drar igång deffen som vanligt varje vecka så ligger jag på lite kolhydrater och salt för få bort vattnet i ansiktet så jag inte ser så jävla svullen ut.
Ang maten så har jag kommit fram till det, att jag äter för lite och därför får svårare att släppa godiset. Nu när jag väl tänker tillbaka på dessa 3-4 månader deff. Tex hur mkt jag lärt mig och vilken sjuk skilnad på mat jag åt då/nu. Gick ner som fan på en kost som gjorde mig mätt hela tiden, och sen började jag att plocka bort mer och mer saker från kosten för varje vecka som gick för jag tyckte att jag klarade att äta det jag åt utan att gå jätte hungrig så då såg jag ingen mening med att börja äta mer, för trodde jag kunde klara mig ett bra tag på så lite mat.
Dock blev det vell så att det inte funkade och mitt sug efter godis pga att jag knappt kom ihåg hur godis smaka. Sen blev man ju nästan hooked haha.
Känns ju riktigt konstigt hur man ser fram emot att komma hem och käka godis/kolla film som man aldrig brukar göra. Vill bli av med denna vanan och att det ska bli som förut.
Mvh
|
Jag äter allt. Utom choklad, lussebullar osv. Brukar klämma in min största måltid till julborden.
Låter som du inte riktigt insett att en deff tar tid. Du blir inte Ripped, tanned & larger then life på en månad..
Jag fick ned mitt sötsug genom ganska kolhydratfattig kost, eftersom när jag blev så mätt, och höll mig mätt så blev man aldrig sugen på godis. De gånger man väl åkte dit, så fick det väl vara, försökte hålla mängderna nere.
Det där med att tänja gränserna på maten vet jag också hur det blir, men enda sättet som funkade för mig var att verkligen räkna KCAL och kol/P/F, eftersom jag hade koll och visste i slutet av dagen om något saknades.
Har ätit på chans ett tag. Det har funkat, men inte har det vart bra.