... Tänker jag var så här äckligt svag.
Då var det dax att starta en journal, min träningspolare håller på och tjatar ihjäl sig
Träningserfarenhet
Innan jag började med styrketräning så körde jag motocross. Höll väl på med i flera år, men bara någorlunda seriöst från 2006 till 2009. Jag började styrketräna 2009 med målet att bli starkare och uthålligare för motocrossens skull. Ironiskt nog så slutade jag med motocross b.la pga av styrketräningen.
Efter att ha tränat några månader så började jag söka information om kosttillskott på nätet. det var då jag upptäckte vilken vetenskap, eller hur mycket info om träningslära det fanns. Jag läste i princip det mesta jag kom över, och gör det fortfarande.
Så, efter att ha börjar läsa om träningslära på fritiden så började jag sakta förändra min träning, från att ha kört högreps på maskiner, till mera frivikter.
Sommaren 2009 så kraschade jag när jag körde cross och bröt mitt sternum. Och kunde därav inte träna på 2-3 månader. I september 2009 började jag styrketräna igen, och har tränat regelbundet från det med bara några veckors frånvaro då och då pga diverse olika andeledningar så som sjukdom eller semester.
Nu kör jag bara med friavikter, min träning baseras på basövningar och mitt mål just nu är att bli starkare. Jag har testat flera olika halvkroppsscheman, stronglift 5x5, 3 och 4 splitar.
Min tidigare träningsfilosofi har varit att verkligen köra strikt, variera övningarna ofta, och inte bry sig om mycket om vikten, bara jag får kontakt. Har ändrat mig ganska kraftigt i den frågan och kör nu för att bli starkare.
Nu har jag precis börjat med mm2k i 3 splitt vilket ska bli väldigt roligt.
Kan dock tyvärr inte lägga lika mycket tid på träning nu då skolan tar väldigt mycket.
Stats
Född: 1994
Längd: 181 cm har jag för mig
Vikt 70kg för någon månad sedan
Knäböj 92.5 5x5
bänk 72,5x2
Mark 115x2
militärpress 42,5 5x5
Blev ganska mycket text och känns ändå som jag glömt att skriva väldigt mycket. Men undrar ni något så är det bara att fråga