Visa ett inlägg
Gammal 2010-11-24, 20:19   #46
Hemi
Registered User

Reg.datum: Mar 2007
Citat:
Ursprungligen postat av stevebc Visa inlägg
Det jag undrar mest över är hur kultur- och språkflödet kommer vara om, säg, 50-100 år.

Vad tror ni? Ska man behöva lära sig 5000 tecken och träna Qi Gong? Jag tänker mig att ett hundratal miljoner västeuropeer och amerikaner är lättare att konvertera än två miljarder ostasiater. Å andra sidan kanske USA har hittat ett vinnande koncept med McDonalds och rock.
Jag har aldrig varit i Kina men träffat många av dem på universitet och institut runt om, många kommer från Kina, Taiwan, Hongkong, annars är det kanadensiska kineser vilket också är väldans många. De verkar vara rätt duktiga på att lära sig andra språk, speciellt engelska, de kämpar lika hårt med det som med allt annat, fast de har för det mesta en hård kontrollant och inte som japanerna som kan festa och betala för nya kurser. Jag tycker att de jag träffat varit rätt så positiva eller nollställda till USA, vad som sägs inne Kina det vat jag inte. Qi Gong verkar vara en stor förenande sammankomst på morgonen, det är väl rätt populärt överhuvudtaget i USA bland vissa. Tycker att de är ödmjuka och trevliga annars är de som folk är mest och samma sak med dem som andra, hamnar de på taskiga ställen hamnar de yngre lättare i gäng osv.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat