Visa ett inlägg
Gammal 2010-11-21, 19:50   #2707
creperiet
Registered User

Reg.datum: Apr 2008
Citat:
Ursprungligen postat av William Visa inlägg
Det där med att konstant flöde inte stimulerar syntesen stämmer inte riktigt. Först och främst, om ngt ska tillbaka till basnivåer innebär det ju att det har varit över basnivåer innan dess, alltså stimuleras syntesen.

Grejen är snarare att ett konstant flöde inte klarar av att bibehålla en stimulerad syntes på obestämd tid. Dessutom sker samma sak med bolusintag, dvs att syntesen sjunker inom ramen av ett par timmar.
Handlar det inte om att det är den snabba koncentrationsökningen av aminosyror som ger upphov till anabola signaler? Dvs vid konstant tillförsel kan du mäta ett kontinuerligt upptag av fenylalanin men eftersom ingen ökning av koncentrationen sker får kroppen ingen uppbyggande signal?
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklew Visa inlägg
Jag har haft internet i 15år, mina krav för onanerande går upp avsevärt för varje år. Jag har passerat den ålder då jag kunde onanera till Mtv och inkorrekt fakta.
creperiet är inte uppkopplad   Svara med citat