|
I lördags började deffen.
Jag har fått ett nytt kostupplägg av Martin Berkhan. Enligt planen ska jag gå ner knappt ett halvt kg i veckan. Jag väger drygt 85 kg nu så jag borde alltså hamna på ca 81 kg igen till tävlingen. Dieten är smartare upplagd nu och inte lika aggressiv som när jag själv la upp den, så jag hoppas att jag är ännu hårdare vid den vikten den här gången.
När jag gick ner i vikt förra gången hade jag inget mål och struntade i om jag gick ner för snabbt. Jag tyckte det var kul att se snabba resultat, det resulterade antagligen i att jag tappade onödigt mycket styrka, speciellt när jag kom under 85 kg. Inte mycket att göra åt nu och det är en läxa jag lärt mig.
Jag har även bytt träningsprogram till det som Martin förespråkar. Det är ett program med väldigt låg volym, jag har kört liknande tidigare och jag brukar inte tycka det är särskilt kul. Men jag vill inte chansa på något hemmasnickrat nu, jag är säker på att Martin vet vad som är bäst. Dessutom var det faktiskt rätt kul igår när jag började med det nya träningsschemat.
Jag tänkte börja skriva ner mina pass och uppdatera journalen frekvent nu fram till tävlingen, inte minst som motivationskälla åt mig själv.
101018 - Ben
Knäböj
6x170 kg
8x150 kg
Bencurl
8x50 kg
8x45 kg
Benspark
8x110 kg
8x100 kg
Stående vadpress (maskin)
10-3-3x100 kg
Mage (maskin)
10x70 kg
6 reps på 2 x kroppsvikten i böj, det räknar jag som rätt bra. Kommer ihåg att jag körde på 170 kg i böj när jag var på väg ner i vikt, då vägde jag mer än nu, tyckte det var mycket tyngre och gjorde färre reps. Känns som att viktuppgången var väldigt lyckad.
Passet var över innan det började kändes det nästan som, men det var kul att köra lite tyngre igen.
|