Tre dåliga saker - vilken ska jag ordna?
Träningen går bra, jag kör tungt och blir starkare. Mina resultat hade antagligen kunnat vara mycket bättre.
Nu är det så att jag har tre problemområden, och jag funderar på vilket jag ska ta tag i först/vilket som hämmar min utveckling mest.
Jag sover för lite - ofta 5-6 timmar per natt och ibland mindre. Nästan bara helgerna som jag är över 6.5 timmar. Kompenserar med koffein i mängder.
Jag dricker för ofta - 2-3 gånger i veckan, varav en eller två kan bli ordentliga omgångar. Försöker träna mer i samband med lugna dagar.
Jag äter för mycket skräp - försöker just nu lägga på mig några kilon och för att komma upp i ett kaloriöverskott har jag också börjat äta mycket skräp/godis/chips. Jag har på min nuvarande vikt svårt för att få i mig tillräckligt om jag äter "ren" mat. Blir illamående av för mycket fet mat.
Vägde imorse 77.5kg, jag siktar på att nå kanske 84 fram tills januari/februari/mars och sedan försöka gå sakta nedåt fram till sommaren och förhoppningsvis kunna stanna på 80kg hård.
Jag är alldeles för hedonistisk för att kapa allt på samma gång.
Så: Vilken av dessa saker borde vara prio ett att ta tag i för att förbättra min utveckling?
|