Visa ett inlägg
Gammal 2010-09-17, 12:38   #8
Sniggel
Registered User

Sniggels avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik_S Visa inlägg
De som inte får bättre resultat av att träna 4-7 gnr i veckan jämfört med 3 tränar helt enkelt fel...

Mer träning ger mer resultat. Kolla vilken elitnivå som helst inom vilken kondition/styrkekrävande sport som helst. Kolla även de som inte är på elitnivå men inte så långt därifrån.. Kolla sen de som är riktigt riktigt bra strax under dom och fortsätt sedan neråt till alla oss medelmåttor...
Gemensamt för alla där över är att de tränar väääldigt mycket och får väääldigt bra resultat...
Sen kanske de med bra gener kan få lika bra eller bättre resultat som någon med sämre gener trots mindre träning men det är inte intressant.
Vilka gener du än har får du bättre resultat av mer träning(ja det finns en gräns, men den ligger garanterat låååångt över tre entimmespass i veckan....

Alla, precis ALLA borde träna varje dag med varierande aktivitet och intensitet.

Att direkt placera sig i ett fack där man sätter en gräns på att tre nog är bäst för mig för det är så alla medelmåttor tränar är rätt dumt.

Bättre att gå ut med daglig träning på en gång om man vill det och trivs med det, och sen reglera ner det om man inte trivs att träna ofta.
Det rödmarkerade är ju på den nivån de är för att de har någon typ av talang för vad de sysslar med. Kanske inte ska kolla hur dessa tränar? Möjligtvis den senaste kategorin då. Dock verkar vi ha sett olika saker hos de som gör bra ifrån sig efter en inledande halvdan karriär t ex (de som inte växer sig stora per automatik utan får kämpa för att få uppseendeväckande resultat, medelmåttor alltså).

Det blåmarkerade håller jag absolut med om. Jag menar inte i mitt tidigare inlägg att man ska direkt placera sig i ett fack men det kan vara bra att börja nånstans. Och 4 ggr i veckan tycker jag inte är nånstans man "börjar". Det är vanligare med 2 eller 3 pass i veckan, och då tänker jag inte ens på viktnedgång eller att en större mängd konditionsträning också ska vara med i bilden.
Jag skrev ju dessutom
Citat:
sen kan man experimentera när man får lite erfarenhet om man skulle kunna få bättre resultat av fler gånger i veckan
Jag har dock testat det mesta tycker jag och skulle vilja träna många gånger i veckan men har för det mesta, vid flera tillfällen i min karriär, sett att jag gjort framsteg (från att tidigare stått stilla) så fort jag skurit ner på antalet träningspass (styrka) per vecka till 3. Samt även då jag håller konditionsträningen på en lägre nivå. Jag ger mig dock inte och experimenterar fortfarande!
C4L

Senast redigerad av Sniggel den 2010-09-17 klockan 12:40.
Sniggel är inte uppkopplad   Svara med citat