Visa ett inlägg
Gammal 2010-09-13, 20:32   #39
Rusk
Banned User

Reg.datum: May 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Ännu en gång alltså: sysslar man med SL har man en oftast en större anledning att träna magen än om man sysslar med byggning. Inom SL är en stark mage ett måste, dels på grund av att det är en viktig muskel i själva lyften och dels för att det krävs en sjuhelvetes bålstyrka för att gå ut med 50-100kg (eller vad folk nu får ut av sina dräkter) över sitt raw 1RM.

Om målet är en estetisk mage tror jag att chansen är större att basövningarna räcker. Har man muskelfästena på rätt ställen, naturligt fylliga muskelbukar och lågt kroppsfett behövs inte så mycket för att få en imponerande mage. Visserligen finns det de som fått jackpott och inte behöver specialträna magen för SL heller, men jag tror (notera tror) de är färre än inom byggning.

Edit:

Kan du motivera varför det är överskattat? Snackar vi estetisk mage eller styrka nu?
Men vill man ha större magmuskler så måste dom ju tränas som alla andra muskler, det är ju logiskt. Jag själv hade väldigt små abdominals när jag började träna och även jag trodde att det skulle räcka med vanliga basövningar, men efter 8 månader utan någon som helst skillnad på absen så började jag träna magen separat och nu tycker jag allt att dom har ökat skapligt i storlek på 14 månader.
Rusk är inte uppkopplad   Svara med citat